Strony

sobota, 4 lipca 2015

        

     Nie jesteś Nutellą,aby wszystkich     uszczęśliwiać!

 






Nie jesteś zupą pomidorową, nie wszyscy muszą Cię lubić. Ani też "Nutellą " aby wszystkich uszczęśliwić! A gdy zdasz już sobie z tego sprawę, że Twój produkt, usługa, TY- nigdy nie będziesz
dla wszystkich, poczujesz prawdziwą ulgę.
Pęknie ten balonik, który kazał Ci iść po trupach, i godzić na coś, co jest wbrew Twojej naturze, Twojemu sumieniu, bądź przekonaniom. Byleby każdy Cię lubił, wziął, kupił.... I przychodzi taki moment w życiu każdej przedsiębiorczej kobiety, kiedy to sobie uświadamia, że jeśli chce być dla wszystkich, będzie dla nikogo! Każdy człowiek składa się z unikalnych cech. Mieszaniny osobowości, temperamentu- przyprawionych  przekonaniami, nawykami oraz  wpływem otoczenia. Niektóre cechy, zwłaszcza te, które mamy dzięki wpływowi środowiska, czyli osób wokół nas, są wspólne. Możemy słuchać zbliżonej muzyki, ubierać się tak samo, mieć podobne poglądy polityczne. Tworzyć pewną subkulturę. I choćbyś na głowie stawała, nie jesteś w stanie dać wszystkim tego, czego oczekują. Ale pewnej grupie zdecydowanie TAK! 
A jakiej grupie? Tego, mimo najszczerszych chęci, nie jestem w stanie powiedzieć. Musisz podjąć wysiłek, i dojść do tego sama. Są pewne drogowskazy, które o ile dobrze wykorzystasz,  uszczęśliwią te osoby, które chcą być uszczęśliwione właśnie przez Ciebie. A od czego zacząć?
 Najpierw musisz, wyznaczyć sobie CEL. Dokładny i szczegółowy cel, który odpowie na pytanie. 
Co chcecie właściwie robić?  Powiedzmy, że Twoim celem jest założenie kawiarni. Jeśli chcesz  otworzyć kawiarnię, musisz sobie odpowiedzieć na parę pytań:
- Jaki rodzaj kawiarni Ci się marzy? Kawiarnia studencka, rodzinna, dla fanów piłki nożnej? Bo od tego zależy wystrój, nazwa, lokalizacja itp. Jeśli wiesz już jaki, musisz sięgnąć w głąb siebie. Odpowiedzieć sobie na pytania: Jaka jestem? Co mnie interesuje? Czym chcę się wyróżnić z pośród innych tego typu kawiarni? Bo kawiarni np. rodzinnych jest całe mnóstwo. Ale jeśli jesteś walczącą
 o prawa zwierząt wegetarianką-ekolożką, to możesz stworzyć kawiarnię, która bazuje na ekologicznych opakowaniach, podaje EKO ciasto z naturalnych składników, oraz kawę ze zrównoważonych upraw. I postępując zgodnie z sobą, przyciągasz klientów, którzy podzielają Twoje myślenie, sposób na życie itp. Dlatego tak ważny jest przekaz, słowa klucze, określające nas jako firmę. Bo inaczej będziemy kolejną kawiarnią na mapie naszego miasta, a przecież  tego nie chcemy? To prawo dotyczy każdego zawodu bądź usługi. Nikt nie jest dobry we wszystkim, choć niektórzy tak sądzą. Musisz  ściśle określić czego chcesz, i podążać w tym kierunku. Bo pokus, żeby zboczyć, będzie mnóstwo. A jak już wiesz, jaką kawiarnią, fotografem, grafikiem bądź krawcową  chcesz być, ogłoś to całemu światu! Podkreślaj w rozmowach ze znajomymi, na spotkaniach. Napisz w ulotkach. Zaznaczaj w wywiadach, na blogu firmowym i funpage. Niech każdy wie, jaka jesteś wyjątkowa i niepowtarzalna :) A klient, do którego kierujesz swoje usługi, z pewnością  do Ciebie  trafi. Bo dałeś mu przecież  kompas! Zatem szerokiej drogi pełnej wyzwań :)


 Więcej wpisów "Kobieta na FREElansie" znajdziecie TU



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz